20120903

Mat

Jag tycker om att laga mat.
Det tråkiga är att man måste städa undan diskhögen som blir under tiden man lagar mat och efter man ätit. Jag känner mig stressad över att hinna handla, laga mat, diska, slänga i sig maten och sen diska. Mellan 15.00 och 17.00 ska jag göra det, för sen kommer Micke hem och då blir det till att åka ner till salongen igen, ibland ska det hinnas med att skjutsa Max till sina Taekwondoträningar som börjar 17.00 och fotbollsträningar (som tack å lov har uppehåll inom en snar framtid). 4 dagar i veckan har Max träning. Det var mat jag tjötade om.
Det värsta som finns för mig är när det är en diskhög kvar ifrån gårdagen som inte har blivit omhändertagen. BLÄ! Jag har svårt att laga mat när det är disk, jag vet bara inte vart jag ska ställa sakerna, om jag ska ta tag i disken eller om jag ska krydda maten.
Det här med att komma på vad man ska laga varenda dag är svårt, om inte annat fruktansvärt tjatigt.
Därför började vi med dom här kassarna ifrån ICA Maxi, superbra för det mesta slutar det med att man lagar något ätbart. Idag var en dag vi skulle äta "Tikka Masala med köttbullar o ris" hmm.. jag har påbörjat middagen och det kommer att bli Kokt potatis med köttbullar, gräddsås och lingonsylt. Så, då löste vi det problemet!
På Måndagar är det lite lugnare, då börjar Max fotbollsträning 18.00. Innan dess ska vi skjutsa hem hans kompis och men ja vad kul! Rio har blivit nersprutad utav Max och hans kompis! Bara att byta kläder på den lilla stackaren.

Kvällens middag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar